Avia

Ve výzbroji SDH Kolešov je od r. 2015 vůz A31 AVIE PMA 10 - 71 DA 12 1984.
 
 
 
Náš SDH tak velikou technikou ještě nedisponoval. Z historie kolešovských hasičů víme, že po roce 1945 byla v její výzbroji motorová stříkačka DKW, přičemž ta je dnes v Rakovníku, a od konce šedesátých let vlastníme stříkačku PS 12.
 
AVII jsme odkoupili od SDH Plzeň - Litice. Má bohatou a poměrně pohnutou historii, s níž nás seznámil Jaromír Černý, emeritní major místního sboru (upraveno; scan dopisu ve formátu PDF ZDE):
 

Požární automobil A 31 AVIE PMA 10 – 71 DA 12 1984 byl vyroben v prosinci 1984 v THT závod Jaroměř a do provozu k registraci u HZS v Plzni Pobřežní ulici byl uveden v lednu 1985.

První jízda byla uskutečněna do Prahy z oddělení CHTS s kompresorem STAR II do opravy. Řidičem vozidla byl mechanik oddělení nadpraporčík Jaromír Černý a velitelem vozu nadpraporčík Jiří Herzing, náčelník oddělení CHTS. Při projíždění po Smetanově nábřeží u sekretariátu Svazu československo-sovětského přátelství došlo k zachycení nárazníku u osobního vozidla Tatra 613 ministra spravedlnosti ČSSR Antonína Kašpara. Jeho vozidlo bylo odstaveno jako druhé v zákazu zastavení. Událost přijela řešit hlídka SNB a našemu řidiči na místě uložila blokovou pokutu ve výši 100 Kč. Na našem voze škoda nevznikla, nárazník na Tatře jsme ale museli utrhnout a jeli jsme do opravny. Škoda byla uhrazena z povinného ručení Čs. pojišťovnou.

Vozidlo bylo přebudováno pro potřeby technických zásahů a potřeby chemické ochrany. Bylo vybaveno vzduchovými dýchacími přístroji S 7 (6 kusů) a S 5 (2 kusy).

7. prosince 1988 v 11.45 hod.  došlo v SSSR v republice Arménie k zemětřesení o síle 7. stupně Richterovy stupnice s epicentrem ve Spitaku vedle většího města Leninakanu (Gjurmi), kde jezdily naše trolejbusy a byl velký stadion a plavecký bazén. Po dohodě mezi požárními útvary a HS SbPO a velvyslanectvím SSSR v Praze byl sestaven tým ze 70 příslušníků hasičského sboru, 7 členů NAREXu, 2 lékařů a náčelníka HS. Vozidla byla v počtu 7 kusů DA – AVIA + 1 kus NIVA na starém letišti v Ruzyni naložena do 3 letadel IL 72 M. Naše AVIE z Plzně, Brna a Českých Budějovic na rozdíl od druhých dvou letadel, která přistála v Jerevanu, přistály přímo v Leninakanu a druhý den jsme již zasahovali ve zřícených troskách domů.

Do této první mezinárodní pomoci jsme byli vysláni se zpožděním a po týdnu (stanovali jsme pod horou, na které je socha Matky Arménie) jsme odletěli domů. Došlo k jedinému psychickému onemocnění jednoho příslušníka z Hradce Králové.

Od té doby MV – GŘ HZS uskutečnilo mnoho mezinárodních humanitárních pomocí.

Automobil DA 12 PMA 10 – 71 byl později převelen na PS II Slovany, kde byl hlavně využíván jako dopravní auto.

2002 – převelen k JSDH 5 Bolevec.

V roce 2007 jsme po pěti letech mého úsilí Avii získali k nám do Litic pro JSDH 5 – ÚMO 6 v Liticích. Velmi zlepšila naši činnost hlavně s mládeží. Zúčastnili jsme se r. 2007 v Rokycanech a r. 2008 v Chodově krajského kola soutěže Plamen.

R. 2009 – dorostenci v Domažlicích.

R. 2011 – dorostenci v Sokolově.

R. 2009 začalo v Horní Bříze družstvo žen a pracuje dodnes na soutěžích a s MH.

V roce 2013 jsme měli 31 výjezdů

DA 12 vyjížděl jako druhý výjezd za CAS Škoda 706 a od r. 2013 za CAS IVECO.

Na jaře jsme jako jeden ze sedmi SDH v Plzni obdrželi DA M1Z Renault Midlum, a tak jsme mohli DA odprodat SDH Kolešov za 20.000 Kč bez vybavení.

 

Automobil A 31 AVIE PMA 10 - 71 DA 12 1984 je určen k přepravě družstva 1+8 a jako příslušenství potřebné k provedení požárního zásahu lze využít přenosnou motorovou stříkačku nebo zdroj tlakové vody. Hasební zásah lze provádět vodou nebo pěnou z cizího vodního zdroje a při použití nízkého tlaku vody. Jeho technická specifikace je následující: